انجمن دیابت آمریکا استانداردهای 2020 مراقبت های پزشکی در دیابت را منتشر کرد

24 دسامبر 2019 - یک پیام مکرر برای "شخصی سازی مراقبت از بیماران"، در سراسر استانداردهای مراقبت های پزشکی دیابت که از سوی انجمن دیابت آمریکا به تازگی منتشر شده است، دیده می شود. براساس جدیدترین تحقیقات علمی و آزمایشات بالینی دیابت، استانداردهای مراقبت شامل توصیه ها و دستورالعمل های جدید و تازه ای در مورد مراقبت از مبتلایان به دیابت، از جمله توصیه های شخصی برای درمان بیماری های قلبی و عروقی بر اساس بیماری های قبلی بیماران، ملاحظات ویژه برای افراد مسن مبتلا به دیابت نوع 1، و توصیه های تجدید نظر شده و شواهد حمایتی اضافی برای استفاده از فن آوریهای سریعا در حال تغییر دیابت است.

همچنین انجمن دیابت آمریکا، دستورالعملها و توصیه های خود را برای مدیریت قند خون در دیابت نوع 2، به روز رسانی کرد. گزارش اجماعی انجمن دیابت آمریکا (ADA) و اتحادیه مطالعه دیابت اروپا(EASD) ، شامل اطلاعاتی در مورد درمان دیابت نوع 2 مبتنی بر یافته های مهم تحقیقاتی از آزمایشات بزرگ قلبی عروقی است که در سال 2019 منتشر شده بود و در استانداردهای مراقبتی سال 2020 گنجانیده شده است.

پرفسورJohn Buse ، رئیس بخش غدد درون ریز و متابولیسم و ​​مدیر موسسه کاربردی سازی و علوم بالینیNC ، این به روزرسانی را رهبری کرد، که شامل:

• تصمیم به درمان افراد پرخطر، با آگونیست گیرنده پپتید 1شبه گلوکاگون (GLP-1) یا مهارکننده مهار کننده ی کوترانسپورتر سدیم گلوکز (SGLT2) برای کاهش حوادث نامطلوب قلبی و عروقی ماژور(MACE) ، بستری به دلیل نارسایی قلبی(hHF) ، مرگ و میر ناشی از بیماری های و حوادث قلبی عروقی، یا پیشرفت بیماری مزمن کلیوی (CKD) باید به طور مستقل ازHbA1c  اولیه ی بیمار یا هدف HbA1c فردی در نظر گرفته شود.

• آگونیست های گیرنده ی GLP-1 همچنین می تواند برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بدون بیماری قلبی عروقی تثبیت شده (CVD) اما دارای شاخص های خاص خطر بالا، در نظر گرفته شود.

• مهارکننده های SGLT2 برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 و نارسایی قلبی، به ویژه در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با کاهش کسر تخلیه(reduced ejection fraction)، برای کاهش مرگ و میرhHF،MACE و CVD و همچنین برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با CKD توصیه می شود تا از پیشرفت بیماریCKD ،hHF ،MACE  و مرگ قلبی و عروقی جلوگیری شود.

توصیه های مربوط به درمان بیماری های قلبی عروقی که عامل اصلی عوارض و مرگ و میر افراد مبتلا به دیابت هستند، بطور فردی و براساس خطرات بیماران از جمله وجود بیماری قلبی عروقی آترواسکلروتیک (ASCVD) یا فاکتورهای خطر ابتلا بهASCVD ، بیماری کلیوی دیابتی یا نارسایی قلبی، تدوین شده اند.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-12-ada-standards-medical-diabetes.html